
1. Ceny, poplatky, slevy
a) V ceníku jsou uvedeny dva druhy cen – u apartmánů a u hotelů.
V případě apartmánů je cena vždy uvedena za celý apartmán pro určitý počet osob (tento počet uvedený v typologii jednotlivých apartmánů nelze překročit – do celkového počtu osob se počítají i děti).
U hotelů je cena vždy za osobu ve dvoulůžkovém pokoji s vybranou stravou.
Pokud není uvedeno jinak, jsou pobyty vždy týdenní. Na vyžádání je v některých okrajových termínech možno upravit termín dle požadavků klienta.
b) u většiny apartmánů je nutné počítat se složením kauce při příjezdu a u některých též s povinným poplatkem za úklid, klubovou kartu, spotřeby energií. Tyto poplatky jsou vždy uvedeny v ceníku pod tabulkou s cenami.
c) příplatky, které jsou v ceníku uvedeny v eurech se platí na místě, příplatky uvedené v korunách již při rezervaci v CA/CK.
d) slevy, kromě slev za včasnou rezervaci, jsou uvedeny u jednotlivých kapacit v ceníkové tabulce. Tyto slevy lze dohromady se slevou za včasnou rezervaci sčítat.
Dětské slevy se uplatňují pouze v hotelech a pouze v případě, že dítě je ubytováno se dvěma platícími osobami. Ve většině hotelů jsou děti do 2 let ubytovány zdarma, bez nároku na stravu a na lůžko.
2. Individuální požadavky
O přidělování konkrétních apartmánů a pokojů vždy rozhoduje zahraniční ubytovatel. Většinou se snaží vyjít vstříc konkrétním požadavkům klienta. Tyto požadavky, které musí být uvedeny na cestovní smlouvě, však nelze nárokovat. Garantovat lze pouze požadavky, které jsou podmíněny příplatkem.
3. Autobusová doprava
Doprava autobusy je nonstop, pouze s nezbytnými zdravotními přestávkami po cca 4 hodinách jízdy. Vzhledem k tomu, že jsou zajišťovány odjezdy z různých nástupních míst po celé republice, je možno sestavit hlavní trasu autobusu až po přihlášení všech účastníků, což vzhledem k tomu, že prodej probíhá do posledního dne, může být pouze několik dní před odjezdem. Odvoz z některých nástupních míst může být řešen tzv. svozem (automobil, mikrobus) v závislosti na počtu klientů. Svozy autobusem jsou organizovány při minimálním počtu 6 osob. Pokud nebude z daného svozového místa dosaženo min. počtu 6 osob, může dojít k přesunutí místa odjezdu nebo proplacení autobusové jízdenky klientům z původního do nového místa odjezdu.
Autobusy nejsou z 90% místenkové, místa jsou přidělována podle toho, v jakém pořadí se klienti přihlašují a s přihlédnutím k případným individuálním požadavkům. V autobuse se obsazují všechna sedadla, tzn. i poslední řada, požadavkům na samostatné dvousedadlo bohužel nelze vyhovět. Klient je povinen dostavit se na místo odjezdu minimálně 20 minut před plánovaným odjezdem autobusu, v případě že se klient nedostaví včas, neodpovídá CK Italieonline za případnou škodu.
Vzhledem k nepředvídatelným událostem (dopravní zácpy, změny počasí, technické problémy) může dojít k prodloužení doby jízdy. Proto je první a poslední den určen k přepravě, nikoliv již k samotné rekreaci.
Upozorňujeme tímto na možnost vzniku případného zpoždění a neručíme za škody, které mohou vzniknout cestujícím v jeho důsledku. Cestujícím v tomto případě nevzniká právo na odstoupení od smlouvy, příp. nárok na náhradu.
Informace ohledně přesného času zpátečního odjezdu obdrží klienti buď u delegáta/asistenta na místě nebo formou SMS na mobilní telefon uvedený ve smlouvě a to vždy v den odjezdu do ČR.
4. Letecká doprava
Letecká doprava je realizována formou charteru nebo pravidelných linek. V důsledku denního vytížení leteckých tras se charterové lety uskutečňují zpravidla v noci. V pokynech na cestu, které obdrží klient před odjezdem, je nutno chápat uvedený čas jako orientační, neboť může být čas odletu z důvodu přeplněných vzdušných koridorů, nepříznivých povětrnostních podmínek či dalších závažných změn. V případě nočních letů může být celkový počet dní trvání zájezdu zkrácen, avšak bez vlivu na krácení zaplacených služeb.
Při zajištění letecké dopravy je první a poslední den zájezdu určen k přepravě. Zákazník je seznámen a souhlasí se skutečností, že vzhledem k možnému posunu času odletu a příletu mohou být stravovací služby v příletový a odletový den řešeny formou tzv. balíčku.
5. Zavazadla
Vzhledem k tomu, že velikost zavazadlového prostoru autobusu je omezená a autobusy nemohou být z bezpečnostních důvodů přetěžovány, max. povolená váha zavazadla je 20 kg. Krosny a batohy jsou pro přepravu nevhodné, doporučujeme používat kufry. Nadlimitní zavazadla (lahve s vodou, kartóny s pivem atd.) nelze přepravovat. Z přepravy jsou také vyloučena domácí zvířata.
6. Začátek a ukončení pobytu
Základní pobytovou jednotkou je týden, nástupním dnem je v Itálii i Španělsku sobota (pokud není uvedeno jinak). Nástup na ubytování je oficiálně vždy v odpoledních hodinách (nejdříve v 15 hodin), odevzdání pokojů/apartmánů v den odjezdu max. do 10 hodin (dle místního ubytovacího řádu). Časný příjezd nebo pozdní odjezd neopravňuje k delšímu užívání ubytování. V případě pozdního příjezdu mimo otvírací dobu agentury je nutné včas upozornit službu na kontaktní lince, která však neodpovídá za eventuální neposkytnutí služeb ze strany zahraničního partnera.
V celém středozemí je v době od cca 12.00 do 16.00 doba siesty. V tuto dobu bývají agentury, obchody i banky zavřené.
Ubytování probíhá na základě předložení ubytovacího poukazu – voucheru, kde jsou uvedeny zaplacené služby a cestovních dokladů. Vouchery rozesíláme výhradně elektronickou formou.
U apartmánů je navíc potřeba složit vratnou kauci (záloha na případné škody v apartmánu), která bude v den odjezdu vrácena. U skupin, které nejsou rodinou (především u mladých do 26 let), může ubytovatel požadovat zvýšenou kauci až do 500 €/apartmán.
7. Pravidla a zásady pobytu
Po dobu pobytu jsou klienti povinni dodržovat vnitřní řád a respektovat místní normy týkající se veřejného klidu a pořádku. Během pobytu se dodržuje noční klid daný vnitřním řádem agentury, ve většině případů od 22.00 do 07.00 hodin a také během siesty cca 12.00 – 16.00 hodin. Je zakázáno věšet ručníky, deky a jakékoliv prádlo přes balkónové zábradlí.
8. Apartmány
Apartmány jsou vždy vybaveny tak, jak je uvedeno v popisu. Ve většině případů jsou vybaveny jednoduše a účelně základním nábytkem a kuchyňským koutem s lednicí, sporákem a běžným nádobím. Ve většině případů nejsou vybaveny ložním prádlem, ručníky, utěrkami, čistícími prostředky, zápalkami a hygienickými potřebami.
Označení apartmánů je následující: mono – obývací místnost s kuchyňským koutem a lůžky, bilo – obývací pokoj s kuchyňským koutem a samostatná ložnice, trilo - obývací pokoj s kuchyňským koutem a dvě samostatné ložnice, quadri - obývací pokoj s kuchyňským koutem a tři samostatné ložnice. Rozdělení lůžek nemusí vždy přesně odpovídat popisu.
Apartmány musí být při odjezdu odevzdávány ve stejném stavu, v jakém byly přebírány. Tzn. čisté a uklizené. I v případě, že je v ceně závěrečný úklid, je povinností klienta uklidit kuchyňský kout, odmrazit a umýt lednici, umýt nádobí a vynést odpadky.
V případě, že apartmán nebude dostatečně uklizen, může si agentura strhnout částku za úklid ze složené kauce. V daném případě je třeba řešit kauci, její užití či vrácení přímo na místě s agenturou, která provedla nakládání s kaucí, nikoliv s CK Beluga.
9. Hotely
Hotely a jimi poskytované služby odpovídací své kategorii. Každá země má svou kategorizaci ubytování a mohou se mezi sebou lišit. Hotely kategorie 1* jsou určeny nepříliš náročným klientům, hotely 2* nižší střední standard, 3* střední standard s poměrně kvalitními službami. U náročnější klientů doporučujeme objednat 4* hotel.
Veškerá klasifikace hotelů a apartmánů v naší nabídce reprezentuje náš názor, nemusí odpovídat oficiální kategorii. Apartmánové ubytování dokonce nemá oficiální klasifikaci, na našich stránkách najdete hodnocení CK BELUGA u názvu ubytovací kapacity ve formě °°/°°+/°°°/°°°+/°°°°
Pokoje jsou standardně dvoulůžkové, případné přistýlky nemusí být formou plnohodnotné postele, ale například rozkládací lůžko nebo pohovka, případně patrová postel. Přidání přistýlek je vždy na úkor prostoru v pokoji. Jednolůžkové pokoje bývají většinou menší a často bez balkónu.
Stravování je ve Španělsku poskytováno formou švédských stolů, v Itálii je touto formou ve většině případů pouze snídaně (v některých jednodušších hotelech může být snídaně kontinentální servírovaná). Večeře bývají servírované s výběrem z několika menu. Nápoje k obědu a večeři nejsou zahrnuty v ceně (pokud není u hotelu uvedeno jinak).
10. Bazén
Bazény jsou obecně otevřeny většinou od poloviny června do poloviny září. O přesném zahájení a ukončení provozu rozhoduje ubytovatel na základě obsazenosti a počasí.
V době siesty (cca 12.00 – 16.00) bývají bazény uzavřeny. V některých případech (především v jižní Itálii) je vyžadována koupací čepice, kterou lze zakoupit přímo u bazénu nebo na recepci. Klienti ubytovaní v apartmánech a hotelech bez bazénu nesmějí využívat bazén u jiného objektu.
11. Pláže a plážový servis
V Itálii je většina pláží placených (s plážovým servisem), menší část pak volná, u některých hotelů je pláž privátní, pouze pro hotelové hosty. Ve Španělsku je většina pláží volně přístupná. Ceny za pronájem plážového servisu se liší podle lokality a termínu a mohou se pohybovat v rozmezí 5-20 EUR/den/set (2 lehátka a slunečník). Vzdálenosti od pláže jsou uvedeny dle údajů zahraničních partnerů a jsou orientační.
12. Zvířata
U kapacit uvádíme, zda je možný pobyt se zvířaty. Pokud klienti budou cestovat se zvířetem, je nutné to nahlásit při rezervaci v cestovní kanceláři. Zvířata s sebou musí mít očkovací průkaz. Mají zákaz vstupovat s nimi na soukromé pláže, k moři můžou jen na volných plážích. V residencích a hotelech se musí pohybovat pouze na vodítku a nesmí rušit nebo obtěžovat ostatní hosty svým štěkáním.
13. Delegát nebo asistence v českém jazyce
Ne u všech kapacit je zajištěn česky mluvící delegát nebo asistent. V místě, kde není přítomen, komunikují klienti přímo se zástupci partnerské agentury nebo hotelu. Místní pracovníci hovoří italsky a většinou i anglicky nebo německy. Spolu s odbavením dostane klient také kontaktní číslo stálou služby CK BELUGA v ČŘ, na kterou se může obrátit v případě problému s komunikací či při složitějších případech.
14. Obecné informace, krádeže
Voda je téměř vždy pitná, ale zpravidla se nepoužívá k přímé konzumaci. Doporučujeme kupovat vodu balenou.
Zásuvky jsou v Itálii většinou na tenkou vidlici, zde je potřeba zakoupit redukci (za cca 2-4 EUR).
V apartmánech a pokojích nenechávejte žádné cenné věci, kde je to možné, využívejte trezory. Apartmány ani hotelové pokoje nejsou určeny ani uzpůsobeny k úschově finančních prostředků nebo cenností. Pro uschování hotovosti nebo cenností využijte trezoru na recepci hotelu nebo agentury. Při odchodu zavírejte okna a balkónové dveře, případně i zatahujte rolety. Ani v noci nenechávejte otevřené dveře na balkón, vždy stáhněte žaluzii.
V jižních zemích se může vyskytovat bodavý hmyz (komáři…). Vezměte si proto s sebou repelentní přípravky. Vhodné jsou přípravky do zásuvky.